
Mayke van Ganzewinkel heeft onwijs veel zin om vandaag bij NIPPUR te starten als data-scientist.
En wij hebben evenveel zin in onze samenwerking met haar. We wensen haar een fijne en leerzame tijd bij NIPPUR. Lees hier wie Mayke is:

Mayke: “ Ik ben ooit begonnen met HBO commerciële economie (avans hogeschool in Den Bosch) omdat ik vooral het stuk consumentengedrag leuk vond. Waarom kopen mensen wat ze kopen, hoe kun je je schapindeling aanpassen zodat je producten beter verkocht worden, wat is de optimale winkelroute en waarom. Nadat ik deze opleiding afgerond had was ik voor mijn gevoel nog niet uitgeleerd en een logisch gevolg is dan premaster en master marketing management (Universiteit van Tilburg). Dit was de beste keuze ooit want hier ben ik in aanraking gekomen met research vakken die mij geleerd hebben hoe je op basis van data beslissingen kan maken. Een echte fact based manier van werken. Na deze opleiding wist ik zeker dat ik niet als een gewone marketeer wilde werken, maar liever als een marketing intelligence analist of database marketeer. Daarom heb ik nog een masterclass in marketing data-analyse gevolgd. Door mezelf te ontwikkelen op het gebied van softskills zoals intakegesprekken voeren en presenteren, ben ik opgeleid tot consultant. Daarnaast werd er ook aan de technische skills gewerkt zoals SQL, SAS en SPSS. Mijn eerste werkgever was Aldipress waar ik 1,5 jaar als data analist heb gewerkt. Daarna ben ik aan de slag gegaan bij Essent. Daar heb ik 1,5 jaar als database marketeer gewerkt, vervolgens ruim een jaar puur als analist en de laatste 3,5 jaar als analist en data scientist. Ik kreeg daarnaast nog de kans om een postacademische opleiding in Data Science & Business analytics te volgen (Erasmus universiteit) die ik met 2 handen gegrepen heb. Ik vind het leuk om mezelf altijd verder te ontwikkelen en ik vond deze opleiding een mooie kans om dat te doen.
Met inmiddels 7,5 jaar werkervaring in verschillende data functies leek het mij leuk om als consultant aan de slag te gaan. Met mijn ervaring kan ik bedrijven goed helpen op het gebied van data. Nippur spreekt mij aan omdat het een wat kleiner bedrijf is waar de mensen belangrijk zijn. Niet alleen de mensen maar ook het helpen van de klanten zodat ze ook zonder Nippur weer verder kunnen. Daarnaast heb ik goede verhalen gehoord over Nippur dus ik heb onwijs veel zin om hier aan de slag te gaan. Ik wil me vooral blijven ontwikkelen, voornamelijk op het gebied van data science. De ontwikkelingen gaan zo hard dat je wel bij móet blijven. Maar wat mij vooral leuk lijkt is het helpen van de klanten van Nippur. Je kan zoveel leuke dingen met data doen en ik vind het enorm leuk om dit te kunnen delen.
Bij Nippur merk je de Brabantse gezelligheid maar er is ook nuchterheid. Grote auto's en luxe producten zijn niet belangrijk, gezelligheid en klanten verder helpen wèl. Het klinkt als een bedrijf dat goed bij mij past dus ik hoop hier lang en met veel plezier te mogen werken. “