Marsha Timp en Marcel Hintzen, augustus 2022
We hebben ook met heel het bedrijf trainingen gevolgd, zoals Getting Things Done en Qliktech. Suzanne trouwde in Zuid-Afrika en Pieter en Peter mochten hier ook bij zijn. We hebben leuke socials gehad, en we hebben natuurlijk weer heel vaak heerlijk gegeten. Maar er gebeurden ook heel veel spannende dingen. De tarieven bij multinationals kwamen onder druk te staan en er kwam een zusterbedrijf bij om een product te ontwikkelen.
We zijn gestart met het gebruik van e-mail signatures. De strip DirkJan was onderdeel van iedere Nippur Night. De kerstkaarten werden allemaal nog met de hand ondertekend. We namen een telefoon beantwoorddienst in de arm omdat er niet altijd iemand aanwezig was om de telefoon op te nemen. En we konden tijdens de Nippur Night nog zonder problemen naar een restaurant bellen dat we diezelfde dag met heel ons bedrijf daar kwamen eten. Dat is vandaag de dag ondenkbaar.
In het begin werkten we vooral voor grote multinationals, zoals Philips en ASML. In 2009 gingen deze bedrijven steeds meer hun tarieven verlagen en wilden ze alleen nog maar met grote partijen samenwerken. Dat was even heel spannend voor ons, want om die reden moest Nippur op zoek naar een ander type klant (in het MKB). Zouden we het wel redden? En zat het MKB wel op ons te wachten?
In de tweede vijf jaar van Nippur zijn we uitgegroeid van 13 medewerkers naar 15 medewerkers. Er zijn in die tijd 10 mensen bij gekomen, maar we hebben ook van 8 mensen afscheid genomen. Martijn Smeekens was één van de mensen die vertrok, hij besloot om een wereldreis te maken. Na zijn reis is hij weer teruggekomen bij Nippur, maar vanwege een verre liefde is hij uiteindelijk toch weer vertrokken. Roald Hendriks vertrok ook door een liefde naar de andere kant van Nederland, maar heeft gelukkig uiteindelijk toch weer voor ons gekozen. Het zusterbedrijf Qosqo had inmiddels ook twee mensen in dienst. Yvonne Westerik kwam ons team versterken, zij zorgde ervoor dat de steeds complexere en vooral ook groeiende administratie bij Nippur veel beter georganiseerd werd en nog steeds wordt. En dat was hard nodig. Maarten Ketelaars besloot ook om voor Nippur te kiezen. Daar moesten we met z’n allen wel even aan wennen, maar hij bleek uiteindelijk een frisse wind te zijn en dus een hele goede en fijne aanvulling voor Nippur.
Juan José van der Linden kwam met het idee van een datavault toolkit. In 2008 werd Qosqo opgericht voor de ontwikkeling van het product Quipu. De eerste medewerker was Michael Heymans, Jeroen Klep nam de rol van directeur op zich.
Onze tweede lustrumreis werd volgens traditie weer georganiseerd door Pieter en Peter. De reis ging naar Cinque Terre in Italië. Een prachtige omgeving waar we weer volop mochten genieten van het heerlijke eten, maar ook van de ontzettend mooie omgeving en cultuur.
Onze oprichters, met name Peter Kurstjens, zijn gek op gadgets. We zeggen vaak dat hij vooral dol is op dingen waar een stekker aan zit. Dus met de kerst kregen wij geen kerstpakket, maar een nieuwe stoere gadget. Helaas voor Marc Sanders (één van de vijf starters van Nippur) was dit meestal een gadget die hij net zelf had aangeschaft. Tot hilariteit van de rest van zijn collega’s. Als kerst nadert, vragen we dan ook aan Marc welke nieuwe gadgets hij recentelijk heeft aangeschaft, de kans is groot dat wij dat als kerstpakket krijgen. In de tweede vijf jaar van Nippur werden we allemaal verrast met een Tomtom, een WII, een iPad, een iPad Mini en een e-reader. Flinke verwennerijen dus.
Al met al hebben we deze periode veel uitdagingen gehad, maar gelukkig ook veel mooie momenten. We zijn er sterk uitgekomen en denken regelmatig nog terug aan de mooie momenten van toen!
Maarten Ketelaars
Managing partner
E: maarten.ketelaars@nippur.nl
T: 0499 577 441
Nippur OostHenri Oostindie |
Nippur ZuidSuzanne van Es |
---|